Instructies voor organisatoren

Organiseer je regelmatig een evenement dan kan je een account waarmee je zelf je evenementen kan toevoegen en beheren op balfolk.nl. E-mail stichting@balfolk.nl voor een account.

Vervolgens wil je natuurlijk graag je evenementen kunnen toevoegen. Op deze pagina vind je uitleg hoe je dat doet.

We hebben een aantal instructiefilmpjes gemaakt met uitleg:

Een evenement toevoegen

In aanvulling op de filmpjes vind je hieronder een aantal aandachtspunten en afspraken. Lees dit ook als je wordpress al kent en de filmpjes met uitleg niet nodig hebt.

Afspraken/aandachtspunten

  • Kies de juiste categorie voor je evenement:
    • Bal: Een vrije dansavond met een band
    • Sociales: Een dansavond zonder band. Vaak met CD muziek of met muzikanten die sessie spelen
    • Dansen leren: danslessen of workshops
    • Balmuziek leren: lessen in balfolkmuziek spelen
    • Overig: bijv. Balfolk tijdens een festival
  • Maak geen nieuwe locatie aan als er al vaker een evenement is geweest bij een locatie. De locatie staat dan namelijk al in de database. Klik de locatie aan die WordPress als suggestie geeft wanneer je een locatie aan het invoeren bent.
  • Haal ook de band en docenten op uit de database, als je typt verschijnen er suggesties. Bestaat de band of docent nog niet in de database? Neem dan contact met ons op via het contactformulier. Stuur daarbij een tekstje en (link naar) een foto mee voor de band of docent pagina. Na een persoonlijke uitleg kan je zelf rechten krijgen om de databases te muteren, neem contact op als je dit graag wil.
  • Bij ‘uitgelichte afbeelding’ kan je een afbeelding toevoegen. Die komt in het plaatje van het event in de agenda en bovenaan de pagina van het evenement.
  • Upload afbeeldingen met de volgende naamconventie: event_afbeelding – [evenement], bijv: event_afbeelding – balfolk nijmegen
  • Als je een afbeelding bij een andere event nog eens wil gebruiken, zoek de afbeelding dan op in de mediabibliotheek en upload het niet opnieuw.